14 Mayıs 2010 Cuma

BİLECİK,KÜTAHYA,ÇANAKKALE Ve Sivasta Okullar Tatil

Dünyayla birlikte tüm Türkiye'yi etkisi altına alan domuz gribinden dolayı, ilk ve orta eğitimde yarı yıl tatili erkene alınacak mı tartışmaları sürerken, dört ilde daha eğitim askıya alındı...
Valilik'ten yapılan yazılı açıklamaya göre, kent merkezi ve ilçeler ile bunlara bağlı köylerdeki eğitim kurumlarında, devamsızlık oranın yüzde 15 artması üzerine domuz gribi salgının devam etme riski göz önünde bulundurularak tedbir alınması gündeme geldi.



Salgın nedeniyle tedbir olarak, Bilecik'teki ana okulları, ilk ve orta öğretim okulları ile dershanelerin 3.5 gün tatil edilmesine karar verildi.



Öğrencilerin 1 Aralık günü ders başı yapacağı bildirildi.



KÜTAHYA





Kütahya Valisi Şükrü Kocatepe, ildeki ilköğretim okulları, liseler, yaygın eğitim kurumları, özel okullar ve dershanelerde Kurban Bayramı'na kadar eğitim öğretime ara verildiğini bildirdi.



Kocatepe, Valilik'te düzenlenen İl Hıfzıssıhha Kurulu toplantısı sonrasında yaptığı açıklamada, il genelinde şu ana kadar 25'i öğrenci olmak üzere 37 kişide H1N1 virüsü görüldüğünü söyledi.



Diğer illere göre Kütahya'da domuz gribi teşhisi konulan hasta sayısı az olmasına karşı vatandaşların tedirginlik yaşadığını ifade eden Kocatepe, bunun hem iş gücü kaybına hem de öğrencilerin okul devamsızlıklarının artmasına neden olduğunu kaydetti.



Kocatepe, hava sıcaklıklarının iyice azalmasıyla iş gücü kaybı ve okul devamsızlıklarının artacağını düşündüklerini belirterek, ''Bu ihtimallere önlem amacıyla ilimizde ilköğretim okulları, liseler, yaygın eğitim kurumları, özel okullar ve dershaneleri 23-26 Kasım tarihleri arasında tatil etme kararı aldık. Ağır tablolar ve ölümcül vakaların önlenmesi düşüncesi bu kararın alınmasında etken olmuştur'' dedi.



Hijyene önem vermeleri ve özellikle domuz gribine karşı aşı yaptırmaları yönünde vatandaşlara önerilerde bulunduklarını anlatan Kocatepe, aşının yan etkileri konusunda şimdiye kadar hiçbir hastalık veya benzeri duruma rastlanmadığını kaydetti.



Kocatepe, Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) bu aşının yan etkileri konusunda endişe duyulacak bir durum olmadığını açıkladığını belirterek, ''Yaklaşan bayram dolayısıyla vatandaşlardan mümkün olduğunca tokalaşmamalarını, öpüşmemelerini istiyoruz. Bunun için İl Müftülüğüyle görüşüp camilerdeki vaazlarda bu konunun önemini cemaate anlatmalarını isteyeceğiz'' diye konuştu.





ÇANAKKALE



Çanakkale'nin Çan ilçesindeki ilk ve ortaöğretim okulları, bir öğretmen ve 3 öğrencide domuz gribi (H1N1) virüsü tespit edilmesi nedeniyle, bayram sonuna kadar tatil edildi.







Kaymakam Hasan Gözen, İlçe Hıfzıssıhha Toplantısı'nın ardından yaptığı açıklamada, ilçedeki ilk ve orta öğretim okullarında grip hastalığı nedeniyle devamsızlıkların artığını, İlçe Sağlık Grup Başkanlığı tarafından yapılan inceleme sonunda bir öğretmen ve 3 öğrenciden alınan numunelerin pozitif çıktığını söyledi.



Gözen, bu nedenle ilk ve ortaöğretim okullarının Kurban Bayramı sonuna kadar tatil edilmesine karar verildiğini bildirdi.



Virüs tespit edilen öğretmen ve öğrencilerin sağlık durumlarının iyi olduğunu ifade eden Gözen, hastaların evlerinde istirahat ettiğini kaydetti.



SİVAS



Sivas'ta grip nedeniyle il genelindeki tüm ilköğretim okulları ve liseler ile dershanelerde Kurban Bayramı'na kadar eğitime ara verildi.



Sivas Valiliği'nden yapılan yazılı açıklamada, son günlerde ve özellikle hafta sonu ildeki sağlık kurumlarına grip şikayetiyle başvuranların sayısının arttığı, ilk ve orta öğretim kurumlarındaki öğrencilerin devamsızlığında artış yaşandığı kaydedildi.



Bu nedenle İl Hıfzıssıhha Kurulu'nun kararı doğrultusunda, il genelinde ilçeler de dahil olmak üzere ilk ve ortaöğretim kurumları ile dershaneler ve etüt merkezlerinde 23–26 Kasım 2009 tarihleri arasında eğitime ara verildiği açıklandı.



Kentte eğitim ve öğretime 4 günlük bayram tatilinin de ardından 1 Aralık'ta başlanacağı duyuruldu.

Kaynak:
Haber7.Com
AA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder