14 Mayıs 2010 Cuma

Çocuk Nasıl Sevilir ?

İnsan hiç tanımadığı birisinin çocuğunu nasıl olur da, bir anda eğilip şap diye öpebilir? Bunun mantığı nedir? Medine ve Mekke’de; hacılarımız, umrecilerimiz tuttuğunu öpüyor. Avrupa'da ise öpülen mahkemeye koşuyor!
Düşünüyorum, düşünüyorum ama bir türlü mantığıma uyduramıyorum.



İnsan hiç tanımadığı birisinin çocuğunu nasıl olur da, bir anda eğilip şap diye öpebilir?



Bunun mantığı nedir?



Nasıl bir çocuk aşkıdır bu anlamış değilim.



Medine ve Mekke’de; hacılarımız, umrecilerimiz maşaallah çocuk aşkından yanıp tutuşuyorlar. Her biri, birilerini bırakıp geliyor tabi buraya, olan da bizim çocuklarımıza oluyor maalesef. Gelen öpüyor, giden öpüyor.



Mekke’de iken, çocuklarımı muhafaza edeceğim diye ne yaptığım tavafımdan bir şey anlayabiliyorum, ne de kıldığım namazımdan.



Huşu içinde tavaf ederken bir amca geliyor yanımıza: “ aman da benim bunun gibi bir torunum var...” mucuk...

Namaz kılıyorum, (en fenası da bu zaten, namazda müdahale de edemiyorum ne yazık ki ) bir teyze geliyor: “aman da benim torunuma ne de çok benziyorsun sen, gel bakalım. Maşşallah sana, maşşalah...”mucuk...



Bir diğeri yanaşıyor: “ benim de tam bu yaşlarda bir kızım var” diyor ve başlıyor çocuğu öpücüklere boğmaya...

Öte yandan gelen bir başkası peşinde ki bir kaç kişiye de işaret edip :“ bakın bakın ne tatlı çocuklar.” diyerek topluca çeviriyorlar masumcukların etrafını.



Bir gün Medine’de, Mescid-i Nebevi’nin bahçesinde, kızımla elele yürürken, arkamdan gelen hanımın biri, bir anda kızımı öpüvermişti ama öyle böyle değil, tabir-i caiz ise; şapur şupur öptü çocuğu. Hem de yavrumun minicik dudaklarının yarısını kaplamak suretiyle. Tam manasıyla bir felaketti.



Öpücük saldırısı bu kez arkadan gelmişti, zamanında ikazımı yapamamıştım ama bu çirkin davranışa da sessiz kalmam mümkün değildi tabi.



“Ne yapıyorsun sen?” diye sorduğumda, bir yandan hızlı adımlarla “oh öptüm ya” der gibi gıcık bir tavırla yanındaki arkadaşıyla gülüşerek uzaklaşıyor, bir yandan da kafasını çevirip arada bir bana bakıyordu keyifle.Belli ki çok eğlenmiş.



O eğlenceli bayanı hala unutmadım.



Bu ne cesaret, şaşırıp kalıyordum önce ama artık alıştım ve açıkca söylüyorum öpmeyin diye, darılan darılıyor, darılmayan da çaktırmadan uzaklaşıyor. Aklı olan zaten öpmüyor.



Elbette çocuklar sevilmek içindir, çocukları çok seven birisi olarak aksini iddia ediyor değilim. Ben de tatlı bir yumurcak görünce sevmek isterim tabi ama her şeyin bir usulü vardır. Elleri okşanarak sevilebilir mesela.

Yolda gördüğünüz yabancı birisinin çocuğunu şapur şupur öpmek de ne demek?


Arabistan’da çocuğunuzu öpen kimseyi göremezsiniz hemen hemen. Sevmek isteyen yanağını okşar gayet kibarca sonra da kendi elini öper.



Neyse yine Suudicilik yapmış olmayayım, biraz da Avrupacılık yapayım bari.
Avrupa’da yok böyle bir şey azizim!

Uçakta çocuğunu yabancı birisi öptü diye, “ bebeğimi taciz etti” iddiasıyla adamı mahkemeye veriyor Avrupalı anne.

Avrupa’yı örnek alanlar için söylüyorum veya millet ayırt etmeksizin herkesin iyi hasletlerini örnek alanlar için...
Hususan son zamanlarda bütün dünyayı tehdit eden domuz gribi tehlikesi varken rica ediyorum hacılarımızdan; öpmeyin, öpücük gönderin.

Sırf çocuklarımı, çocuk aşkıyla yanan insanlarımızın öpücüklerinden korumak adına uzun zamandır yanıbaşımdaki Mekke’ye, Kabe’yi ziyarete gidemedim ve hacılar dönene kadar da gitmeyi düşünmüyorum. Önce sağlık tabi, üstelik mevzu bahis çocuksa.
Konu böylesine hassas olunca da ikazımı yineliyorum;
Kıymetli hacılarımız ve akabinde umrecilerimiz!

Lütfen çocukları öpmeyin,öpücük gönderin.
Ayşenur KAHVECİ / Suudi Arabistan / Haber 7

aysenurkahveci@live.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder