14 Mayıs 2010 Cuma

kulağındaki Keneyle Bir Hafta Yaşadı


kulağındaki Keneyle Bir Hafta Yaşadı


BOLU'da, 71 yaşındaki Emine Yaman'ın uyurken kulağına giren kene, bir hafta sonra kulağından kan gelmesi üzerine gittiği hastanede operasyonla alındı.
Bolu merkeze bağlı Ulumescit Köyü'nde yaşayan Emine Yaman'ın kulağına, evinde uyurken kene girdi. Farketmediği için bir hafta boyunca keneyle yaşayan yaşlı kadın, dün sabah kulağındaki şiddetli ağrı ve kan gelmesi üzerine, Köroğlu Devlet Hastanesi'ne gitti. Kulak burun boğaz uzmanı doktor Gürkan Taşkoparan tarafından yapılan muayenede, Yaman'ın kulağında kene olduğu belirlendi. Dış kulak zarına yapışan ve canlı olduğu belirlenen kene, operasyonla çıkarıldı. Hastanenin İntaniye Bölümü'nde tedavi altına alınan yaşlı kadın, kulağının kirlendiği için ağrıdığını düşündüğünü belirterek, “Geçen yıl da kulağımda şiddetli ağrı olmuştu. Doktora gittim ve temizlediler. Ağrısı geçti. Ben yine aynısının olduğunu düşündüğüm için ciddiye almadım. Ama sabah şiddetli ağrıyla uyanıp kulağımdan hafif bir kan gelince hastaneye başvurdum. Kulağımda keneyle bir hafta yaşadığıma inanamıyorum'' diye konuştu. Dr. Gürkan Taşkoparan ise, kulak zarına yapışan kenenin bir hafta yaşamasının şaşırtıcı olduğunu belirtti. Dr. Taşkoparan, kulaktan çıkarılan kenenin, Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) virüsü taşıyıp taşımadığının belirlenmesi için Ankara Hıfzısıhha Laboratuvarı’na gönderildiğini, hastanın ise kontrol altında tutulduğunu söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder