14 Mayıs 2010 Cuma

Okullar Tatil Oldu

Kurban Bayramının yaklaşması ve salgına dönüşerek herkesimden insanı korkutan domuz gribi nedeniyle yurdun çeşitli illerinde eğitime ara verildi. Farklı farklı gün sayılarıyla dün ve bugün eğitime ara verilen iller şöyle:
Bazı illerde, mevsimsel grip ve H1N1 virüsüne karşı önlem amacıyla eğitime ara verildi.



BAYBURT



Bayburt'ta, mevsimsel grip nedeniyle devamsızlıkların artması üzerine, hastalığın yayılmaması için, okul öncesi ve ilköğretimde eğitime 1.5 gün ara verildi.



Bayburt Vali Vekili Erdoğan Temizyürek, yaptığı yazılı açıklamada, okullarda periyodik olarak artan devamsızlığın, il genelinde bugün itibariyle yüzde 23 oranına yükseldiğini belirtti.



Temizyürek, Bayburt İl Hıfzıssıhha Kurulu'nun, devamsızlığın daha da artacağını yönündeki öngörüsü üzerine, mevsimsel gribal rahatsızlıklar ve üst solunum yolu hastalıklarının yayılmaması amacıyla il genelindeki tüm okul öncesi eğitim kurumları ve ilköğretimde, okulların çarşamba ve perşembe günü tatil edilmesinin kararlaştırdığını kaydetti.



MERSİN



Mersin'de, okullarda, H1N1 virüsüne karşı önlem kapsamında eğitime Kurban Bayramına kadar ara verildi.



Valilikten yapılan yazılı açıklamada, domuz gribi nedeniyle öğrenci devamsızlıklarında artış eğilimi olduğunun gözlemlendiği belirtildi.



Açıklamada, ayrıca eğitim kurumlarında temizlik ve hijyen çalışmalarının yapılmasını sağlamak amacıyla İl Hıfzıssıhha Kurulu kararıyla tüm resmi ve özel kreşler, okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim kurumları ve özel dershanelerde 25-26 Kasımda eğitim ve öğretime 1.5 gün ara verilmesinin kararlaştırıldığı bildirildi.



AKSARAY



Aksaray'da okullar, grip nedeniyle 2 gün süreyle tatil edildi.



Milli Eğitim Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, il genelinde bugün öğlenden itibaren 26 Kasım Perşembe günü öğle saatine kadar eğitime ara verildi.



Grip salgını nedeniyle ara verilen eğitime, 1 Aralıkta başlanacağı bildirildi.



AYDIN



Aydın Valisi Hüseyin Avni Coş, Aydın'daki ilköğretim ve liselerde, domuz gribi (H1N1) nedeniyle artan öğrenci devamsızları ve hastane başvurularındaki yoğunluk dolayısıyla eğitime 1,5 gün ara verildiğini bildirdi.



Vali Coş, gazetecilere yaptığı açıklamada, yoğunluk nedeniyle hastanelerde poliklinik sayısının artırıldığını, öğrenci devamsızlıklarının da yüzde 5'e çıktığını ifade ederek şunları kaydetti:



''Resmi tatilin başladığı 26 Kasım Perşembe günü öğle saatine kadar bütün ilk ve ortaöğretim okullarında eğitime ara verilmesi kararını aldık.''



Okullarda eğitime 1 Aralıkta başlanacak.



TOKAT



Tokat Valiliğinden yapılan yazılı açıklamaya göre, Vali Yardımcısı Ahmet Turgay İmamgiller başkanlığında yapılan İl Hıfzıssıhha Kurulu toplantısında, kent merkezi ve ilçelerinde gribal enfeksiyon ve benzeri rahatsızlıkların arttığı, sağlık kuruluşlarına benzer şikayetlerle başvurular sonucu devamsızlık oranının yükseldiği, okullarda eğitim ve öğretimin büyük ölçüde yapılamaz duruma geldiği belirlendi.



Toplantıda, il genelinde eğitime Kurban Bayramı'na kadar ara verilmesi kararlaştırıldı.



Tokat'ta eğitimin, Kurban Bayramı sonrasında 1 Aralık Salı günü başlayacağı bildirildi.



DENİZLİ



Denizli'deki tüm ilköğretim okulları ve liselerde, yarın ve perşembe günü eğitim ve öğretime ara verildi.



Denizli Valiliğinden yapılan açıklamada, İl Hıfzıssıhha Kurulu'nun bugün aldığı karar ile yarın ve perşembe günü Denizli'deki ilköğretim okulları ve liseler ile dershanelerde eğitime ara verildiği belirtildi.



Açıklamada, şunlar kaydedildi:



''Ülkemizde olduğu gibi ilimizde de artan (H1N1) gribi ve okullardaki devamsızlık oranlarının artması nedeniyle Denizli il merkezi ve ilçelerinde okullar ve dershanelerde 25 Kasım 2009 Çarşamba gününden itibaren 1.5 gün süre ile eğitime ara verilmiştir. İlimizde, eğitim ve öğretime 1 Aralık 2009 Salı gününden itibaren devam edilecektir.''



BURDUR



Burdur'da, H1N1 virüsüne karşı, eğitime, 25-26 Kasım tarihlerinde ara verildi.



Burdur Valiliğinden yapılan yazılı açıklamada, dünya ülkeleri ve Türkiye'de pandemik gribin halen devam ettiği ve tüm yaş gruplarını etkisi altına aldığı belirtildi. İl Milli Eğitim Müdürlüğünün öğrencilerin hastalığa bağlı olarak devamsızlıklarının arttığı, velilerin çocuklarını okula göndermek istemediği ve derslerin işlenemediğine dair rapor hazırladığı ifade edilen açıklamada, şöyle denildi:



''Konu İl Hıfzıssıhha Kurulumuzca değerlendirilmiş olup, Milli Eğitim Müdürlüğünün tespiti yerinde görülerek 25-26 Kasım tarihlerinde halk eğitim merkezi müdürlüğü ile ilimiz merkez ilçe ve köylerinde bulunan anaokulları, ilköğretim okulları, ortaöğretim okulları ve dershanelerin 1,5 gün tatil edilmesine karar verilmiştir.''



AFYONKARAHİSAR



Afyonkarahisar genelinde okul öncesi, ilk ve orta dereceli okullarda, Kurban Bayramı'na kadar eğitime ara verildi.



Afyonkarahisar Valiliğinden yapılan açıklamaya göre, İl Hıfzısıhha Kurulu kararı gereğince, Afyonkarahisar kent merkezi ve ilçeler dahil tüm okul öncesi, ilköğretim ve liselerde 25-26 Kasım 2009 tarihlerinde eğitime ara verildiği bildirildi.



Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürü Hidayet Yıldırım, son zamanlarda devamsızlığın artması nedeniyle okulların tedbir amaçlı tatil edildiğini söyledi.



GİRESUN



Giresun'da ilk ve orta öğretim ile yaygın öğretim kurumlarında eğitime Kurban Bayramı'na kadar ara verildi.



Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, il genelindeki ilk ve orta dereceli okullar, halk eğitim merkezleri ve dershanelerde eğitime çarşamba ve perşembe günü ''dönemsel salgın hastalıklara karşı'' tedbiren ara verildiği belirtildi.


Kaynak
AA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder